Syksyllä 2012 tuli voimaan laki, jonka mukaan jokaisella työmaalla olevalla henkilöllä tulee olla henkilökortti ja eteenkin veronumero. Siirtymäkausi kestää puolisen vuotta, viimeistään maaliskuussa 2013 pitää olla kaikilla veronumero näkyvillä. Harmaan talouden ehkäiseminen on ollut ehkä eniten käytetty syy tälle.
Kuvallisessa henkilökortissa pitää löytyä seuraavat tiedot:
- Työnantajan tiedot (yrityksen nimi, logo...)
- Työntekijän tiedot (nimi, syntymäaika...)
- Kuva
- Veronumero
Mitäs muuta? Veronumerossa on 12 numeroa, joka käsittääkseni on muuttumaton. Pelkkä veronumero ei riitä, se täytyy olla voimassa (aktivoitu). Numeroa voi tiedustella verotoimistosta ja sen voi aktivoida samassa paikassa.
Linkit
- Verohallinto > Veronumero
- Veronumero.fi
- Veronumerorekisteri-palvelu, sivusto jossa voi tarkistaa onko veronro voimassa/aktivoitu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti